Yoga από το Σπίτι σου



Γενικές οδηγίες για τους ασκούμενους 
Η κατανόηση των οδηγιών είναι απολύτως απαραίτητη, έτσι ώστε να επιτευχθεί αποτελεσματικά η απόδοση των πρακτικών.
1. Αναπνέετε πάντα από τη μύτη, εκτός  αν σας δοθούν άλλες οδηγίες. Συντονισμός κίνησης και αναπνοής.
2. Έχετε επίγνωση της πρακτικής, έτσι ώστε να αποκομίσετε τα μέγιστα οφέλη της.
3. Χαλαρώστε ανάσκελα με την πλάτη στο πάτωμα α) όταν υπάρχει αίσθημα κόπωσης και β) απαραίτητα μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος.
4. Να ασκείστε σε ένα καλά αεριζόμενο χώρο στον οποίο επικρατεί ηρεμία, ησυχία, όπου δεν επηρεάζεστε από φυσικές ή τεχνητές παρεμβολές.
5. Χρησιμοποιήστε μια κουβέρτα για να μονωθείτε από το έδαφος.
6. Φοράτε ρούχα άνετα, χαλαρά και ελαφρά. Όχι κοσμήματα.
7. Εκτελείτε τις πρακτικές με άδειο στομάχι.
8. Σημαντικό είναι να θυμάστε ότι: τρώτε για να ζείτε κι όχι ζείτε για να τρώτε.
9. Μην ασκείτε ποτέ υπερβολική πίεση όταν κάνετε τις πρακτικές.
10. Συμβουλευτείτε απαραίτητα ένα δάσκαλο της γιόγκα ή ένα γιατρό, όταν υπάρχουν προβλήματα με κατάγματα οστών, χρόνιες παθήσεις, στομαχικό έλκος, φυματίωση, κήλη και αν παίρνεται φαρμακευτική αγωγή 
11. Διακόψτε  μια άσανα όταν νοιώθετε πόνο ή δυσφορία.
12. Μην κάνετε άσανα μετά την ηλιοθεραπεία.








Σ’ αυτό το «παράθυρο» θα παρουσιάζουμε γιόγκικες ασκήσεις ή ασάνες όπως λέγονται, οποίες είναι απλές και πολύ ωφέλιμες.

ΒΑΤΖΡΑΣΑΝΑ
Σταθείτε στα γόνατα με τις πατούσες προς τα πάνω και τα μεγάλα δάκτυλα των ποδιών να πατάνε το ένα πάνω στο άλλο. Τα γόνατα κοντά, οι φτέρνες απομακρυσμένες μεταξύ τους.
Χαμηλώστε τους γλουτούς, να καθίσουν πάνω στις φτερνες, ώστε αυτές να έλθουν στα πλάγια.
Ακουμπήστε τις παλάμες λίγο πάνω από τα γόνατα.
Διάρκεια
Κάνετε την βατζράσανα όσο μπορείτε περισσότερό, ιδίως μετά τα γεύματα.
Συγκέντρωση
Στην φυσιολογική αναπνοή. Αυτό, επιφέρει ηρεμία στον νου αν το κάνετε με κλειστά ματιά.
Ευεργετήματα
Δυναμώνει τους μυς της λεκάνης και προλαβαίνει την κήλη. Βοηθάει τις γυναίκες στον τοκετό.
Είναι πολύ ωφέλιμη για την ανακούφιση των στομαχικών παθήσεων όπως έλκος κι η υπερχλωρυδρία. Ενισχύει ιδιαίτερα την αποτελεσματικότητα ολοκλήρου του πεπτικού συστήματος. Αν έχετε δυσπεψία ή έχετε παραφάει, καθίστε στη Βατζράσανα για 5-10 λεπτά μετά το φαγητό.
Είναι στάση διαλογισμού κι έχει το πλεονέκτημα ότι σ’ αυτήν η σπονδυλική στήλη μένει αυτόματα κατακόρυφη. Είναι η μόνη στάση διαλογισμού για τα άτομα με λοιμώξεις των οργάνων της λεκάνης.


Σιμχάσανα
Καθίστε στη Βατζράσανα με τα γόνατα απομακρυσμένα, κι αν είναι δυνατό προς τον ήλιο.
Ακουμπήστε τις παλάμες στο πάτωμα ανάμεσα στα πόδια, με τα δάκτυλα να δείχνουν προς τα πίσω.
Σκύψτε μπροστά ρίχνοντας το βάρος στις παλάμες. Οι βραχίονες ίσιοι.
Γυρτέ το κεφάλι πίσω, ανοίξτε καλά το στόμα και βγάλτε έξω τη γλώσσα όσο μπορείτε.
Ανοίξτε τα ματιά κι εστιάστε τα στο κέντρο των φρυδιών.
Εισπνεύστε από τη μύτη.
Εκπνέοντας αργά, παράγετε ένα καθαρό, σταθερό "Αααααα" από τον λάρυγγα.
Παραλλαγή
Κινείτε τη γλωσσά από τη μια άκρη στην άλλη καθώς κάνετε τον ήχο "Αααααα".
Διάρκεια
Για γενική υγεία κάνετε την 10 φορές. 
Συγκέντρωση
Στον ήχο που παράγεται. ,,
Ευεργετήματα
Είναι θαυμάσια άσκηση για την απομάκρυνση παθήσεων του λαιμού, της μύτης, των αυτιών και του στόματος.
Είναι ωφέλιμη για άτομα που τραυλίζουν.
Η Σιμχάσανα αναπτύσσει μια δυνατή κι όμορφη Φωνή.